Krakowianie sami sobie chcą wybierać turystów!
Krakowianie sami sobie chcą wybierać turystów!
autorem artykułu jest Wojciech Potaczek
Mieszkańcy Krakowa ciągle narzekają na turystów, poszukujących przede wszystkim hucznej rozrywki i taniego alkoholu. Trudno się jednak dziwić, skoro dla takich gości jest w Internecie mnóstwo ofert, tymczasem nawet na anglojęzycznej stronie WWW Krakowskiego Biura Festiwalowego są jedynie mizerne wzmianki o kilku wybranych wydarzeniach kulturalnych.
Niektórzy Krakowianie biorą sprawy w swoje ręce i inwestują własne pieniądze w odpowiednią promocję miasta. Autorzy serwisu internetowego www.EverydayKrakow.com chcą trafić do turystów zagranicznych, zainteresowanych przede wszystkim ofertą kulturalną Krakowa i wybierających noclegi w hotelach lepszej klasy. Ten anglojęzyczny portal jest połączeniem serwisu informacyjnego dotyczącego krakowskich imprez kulturalnych oraz internetowego systemu rezerwacji noclegów w hotelach o standardzie trzech gwiazdek i wyższym.
Kontrowersyjny podział dotacji gminy Kraków na rok 2008 w tzw. konkursie mecenatu kulturalnego pozbawił funduszy wiele mniejszych imprez. Bez inwestycji w reklamę trudno jest przyciągnąć turystów, szczególnie poza sezonem turystycznym. Właściciele "Everyday Krakow" chcą promować takie wydarzenia w Internecie, zachęcając do wizyty w Krakowie również poza sezonem i jednocześnie zarabiać na internetowych rezerwacjach hoteli. Cieszą się z tego faktu również hotele, dla których martwy turystycznie sezon jest szczególnie trudny.
Poprzez portal "Everyday Krakow" gość może zarezerwować nocleg w wybranych krakowskich hotelach i pokojach gościnnych o standardzie trzech gwiazdek lub wyższym. Obecnie w ofercie firmy znajduje się ponad 20 obiektów noclegowych spełniających te kryteria, jednak firma planuje zwiększenie do końca roku bazy obiektów do ok. 80 hoteli i pokoi gościnnych. Dzięki znajomości specyfiki lokalnego rynku turystycznego, właściciele firmy mają ambicje konkurować na krakowskim rynku rezerwacji online z największymi agentami na świecie.
Barbara Święch, współzałożycielka firmy mówi: "Od dziecka jesteśmy związani z Krakowem i zawsze chcieliśmy mieć swój, choćby niewielki, wkład w tworzenie atrakcyjnego wizerunku naszego miasta. Łącząc takie działania z pracą możemy w całości poświęcić się temu co robimy".
O firmie:
"Everyday Krakow" to firma stworzona przez dwoje rodowitych Krakowian. Ich dotychczasowe doświadczenia były związanie z turystyką i hotelarstwem a także z tworzeniem serwisów internetowych typu e-biznes. Celem ich współpracy jest promocja Krakowa wśród takich turystów, jakich miasto i mieszkańcy Krakowa chcieliby gościć najchętniej oraz stworzenie systemu rezerwacji hoteli ukierunkowanego szczególnie na tę grupę gości.
--
Wojciech Potaczek
www.EverydayKrakow.com
Krakow. Everyday something happens.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Początki szermierki
Hawaje we własnym ogródku
Copywriting: Jak podawać cenę produktu by działała na k
Emerytury Przedsiębiorców - prognozy na przyszłość
Nowy zawód - dydaktyk medialny