Krakowianie sami sobie chcą wybierać turystów!

Krakowianie sami sobie chcą wybierać turystów!

Krakowianie sami sobie chcą wybierać turystów!
autorem artykułu jest Wojciech Potaczek

Mieszkańcy Krakowa ciągle narzekają na turystów, poszukujących przede wszystkim hucznej rozrywki i taniego alkoholu. Trudno się jednak dziwić, skoro dla takich gości jest w Internecie mnóstwo ofert, tymczasem nawet na anglojęzycznej stronie WWW Krakowskiego Biura Festiwalowego są jedynie mizerne wzmianki o kilku wybranych wydarzeniach kulturalnych.

Niektórzy Krakowianie biorą sprawy w swoje ręce i inwestują własne pieniądze w odpowiednią promocję miasta. Autorzy serwisu internetowego www.EverydayKrakow.com chcą trafić do turystów zagranicznych, zainteresowanych przede wszystkim ofertą kulturalną Krakowa i wybierających noclegi w hotelach lepszej klasy. Ten anglojęzyczny portal jest połączeniem serwisu informacyjnego dotyczącego krakowskich imprez kulturalnych oraz internetowego systemu rezerwacji noclegów w hotelach o standardzie trzech gwiazdek i wyższym.

Kontrowersyjny podział dotacji gminy Kraków na rok 2008 w tzw. konkursie mecenatu kulturalnego pozbawił funduszy wiele mniejszych imprez. Bez inwestycji w reklamę trudno jest przyciągnąć turystów, szczególnie poza sezonem turystycznym. Właściciele "Everyday Krakow" chcą promować takie wydarzenia w Internecie, zachęcając do wizyty w Krakowie również poza sezonem i jednocześnie zarabiać na internetowych rezerwacjach hoteli. Cieszą się z tego faktu również hotele, dla których martwy turystycznie sezon jest szczególnie trudny.

Poprzez portal "Everyday Krakow" gość może zarezerwować nocleg w wybranych krakowskich hotelach i pokojach gościnnych o standardzie trzech gwiazdek lub wyższym. Obecnie w ofercie firmy znajduje się ponad 20 obiektów noclegowych spełniających te kryteria, jednak firma planuje zwiększenie do końca roku bazy obiektów do ok. 80 hoteli i pokoi gościnnych. Dzięki znajomości specyfiki lokalnego rynku turystycznego, właściciele firmy mają ambicje konkurować na krakowskim rynku rezerwacji online z największymi agentami na świecie.

Barbara Święch, współzałożycielka firmy mówi: "Od dziecka jesteśmy związani z Krakowem i zawsze chcieliśmy mieć swój, choćby niewielki, wkład w tworzenie atrakcyjnego wizerunku naszego miasta. Łącząc takie działania z pracą możemy w całości poświęcić się temu co robimy".



O firmie:

"Everyday Krakow" to firma stworzona przez dwoje rodowitych Krakowian. Ich dotychczasowe doświadczenia były związanie z turystyką i hotelarstwem a także z tworzeniem serwisów internetowych typu e-biznes. Celem ich współpracy jest promocja Krakowa wśród takich turystów, jakich miasto i mieszkańcy Krakowa chcieliby gościć najchętniej oraz stworzenie systemu rezerwacji hoteli ukierunkowanego szczególnie na tę grupę gości.

--
Wojciech Potaczek
www.EverydayKrakow.com

Krakow. Everyday something happens.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Początki szermierki
Hawaje we własnym ogródku
Copywriting: Jak podawać cenę produktu by działała na k
Emerytury Przedsiębiorców - prognozy na przyszłość
Nowy zawód - dydaktyk medialny